صفحه اصلی

English

“پیشرو در مدیریت هوشمند،نادین پویا و پرتحرک”

استفاده آسان ، یکپارچه سازی فرآیندها ، افزایش کارائی ، کاهش هزینه  

 

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به فرآیندی که هدف آن کاهش آثار زیان آور یک فعالیت از طریق اقدام آگاهانه برای پیش بینی حوادث ناخواسته است می‌باشد گفته می‌شود. به عبارت دیگر مدیریت ریسک به فرایند شناسایی، تحلیل و پاسخ به عوامل خطرساز گفته می‌شود که در طول عمر یک پروژه، فرآیند، هدف یا ... ممکن است رخ بدهند. اگر مدیریت ریسک به‌درستی انجام شود می‌تواند با کنترل وقایع آینده، از خطرات احتمالی پیش‌گیری کند. سیستم‌های مدیریت ریسک علاوه بر شناسایی ریسک‌ها و تعیین کیفیت‌شان، می‌توانند تأثیرات ناشی از آن را نیز پیش‌بینی کنند. پذیرش یا عدم پذیرش ریسک معمولا به سطح تاب‌آوری بستگی دارد.

 

نرم افزار مدیریت درخواست

 

مدیریت درخواست

هر کسب و کار و سازمانی در دنیای امروز با انبوهی از درخواست‌های مختلف روبروست. گاه این درخواست‌ها از سوی پرسنل درون سازمان برای یکدیگر ایجاد می گردند و گاه از طرف مشتریان برای واحد‌های مختلف سازمان. از رویی دیگر، با توجه به نوع فعالیت هر سازمان، این درخواست‌ها می توانند در زمینه‌های مختلفی نظیر پشتیبانی آنلاین، شکایات، انتقادات و پیشنهادات، درخواست‌های مشاوره و مواردی از این دست ظاهر گردند. طبیعی است که در یک زمان کوتاه، حجم این درخواست‌ها به قدری با افزایش روبرو خواهد شد که مدیریت آن‌ها به کاری دشوار برای مدیران سازمان و پرسنل تبدیل خواهد گشت.

نرم افزار مدیریت دانش

 

مدیریت دانش

مدیریت دانش به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، این دانش ها در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل مجموعه ای از استراتژی ها و راهکارها برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری دانش در سازمان می‌باشد. به عبارت دیگر مدیریت دانش ارتقاء یک رویکرد جامع برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری یک سرمایه اطلاعاتی سازمان است. این سرمایه اطلاعاتی ممکن است، داده‌ها، اسناد، خط مشی و رویه‌ها باشد.

 

دانش قدرت است، این سه کلمه غالباً بی‌سروصدا گفته می‌شوند، اما عمق بسیار زیادی دارد. امروزه تمامی کسب و کارهای موفق مبتنی بر دانش اداره می‌شوند. نحوه ایجاد، شناسایی، سازمان‌دهی، اشتراک، ذخیره و به‌کارگیری دانش حیاتی توسط یک سازمان تعیین می‌کند که آیا اهداف سازمان به درستی محقق شده است یا خیر. ارائه خدمات باکیفیت، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه یک درخواست شفاف از سازمان‌ها است و سازمان‌های موفق تلاش می‌کنند تا منابع خود را برای دستیابی به نتایج مطلوب به حداکثر برسانند.

 

 

قدرت اشتراک دانش

دانش قدرت است، این سه کلمه غالباً بی‌سروصدا گفته می‌شوند، اما عمق بسیار زیادی دارد. امروزه تمامی کسب و کارهای موفق مبتنی بر دانش اداره می‌شوند. نحوه ایجاد، شناسایی، سازمان‌دهی، اشتراک، ذخیره و به‌کارگیری دانش حیاتی توسط یک سازمان تعیین می‌کند که آیا اهداف سازمان به درستی محقق شده است یا خیر. ارائه خدمات باکیفیت، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه یک درخواست شفاف از سازمان‌ها است و سازمان‌های موفق تلاش می‌کنند تا منابع خود را برای دستیابی به نتایج مطلوب به حداکثر برسانند. اینجاست که مدیریت دانش حیاتی می‌شود. سازمان‌ها با انبوهی از اطلاعات، قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها، کتابچه‌های راهنما، دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌ها اداره می‌شوند. این‌ها کجا و چگونه ذخیره می‌شوند؟ آیا کارکنان سازمان، محققان و همکاران سایر نهادهای دولتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند؟

 

مدیریت دانش نادین

از آنجا که اکثر کارکنان کلیدی در نهاد‌های دولتی با انتخاب رئیس جمهور تغییر می‌کنند، فرایندهای مدیریت دانش برای اطمینان از حفظ و نگهداری دانش و انتقال یکپارچه به کارکنان جدید ضروری است. با تأیید اینکه ما در دنیای دیجیتال هستیم، بخش عمومی نیاز به سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی دارد که اشتراک دانش را در سطح داخلی (درون موسسه) و سطح خارجی (با ذینفعان خارجی – داخلی و بین‌المللی) را تقویت نماید.

هنگامی‌که مدیریت دانش به‌طور صحیح نهادینه شود، می‌تواند نقشی اساسی در ارتقا و به اشتراک‌گذاری دانش به بهترین روش‌ها و یادگیری داشته باشد. این‌کار سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با کمترین هزینه از یکدیگر بیاموزند.

داستان‌‌سرایی ابزاری عالی برای جذب و ذخیره دانش ضمنی (حاصل از تجربه) برای کمک به دیگران در انطباق و متناسب‌سازی آن‌ها با نیازهایشان هستند. داستان‌سرایی همچنین می‌تواند به ایجاد ظرفیت سازمانی و حفظ حافظه نهادی سازمان کمک کند. سازمان‌ها همچنان به یافتن روش‌های نوآورانه ارائه خدمات می‌پردازند و مدیریت دانش در تأمین اطمینان از در دسترس بودن دارایی‌های دانش حاصل از ارائه خدمات برای مصرف سایر سازمان‌ها و واحدهای زیرمجموعه در سراسر جهان نقش اساسی دارد. یکی دیگر از تأثیرات مهم مدیریت دانش این است که به رقابت بین همکاران دامن می‌زند و سازمان‌ها را به عملکرد بهتر و ابتکاری‌تر سوق می‌دهد.

برای پیاده‌سازی  و نهادینه‌سازی مدیریت دانش در بخش عمومی، سازمان‌ها باید عمدتاً فرهنگ‌ سازمانی خود را تغییر دهند تا کارکنان صاحب فرایندهای مدیریت دانش شوند و انگیزه لازم برای ذخیره و اشتراک دانش را داشته باشند، یک متولی مدیریت دانش داشته باشند که از شناسایی، ثبت و اشتراک دانش اطمینان حاصل کنند. از فناوری برای دستیابی آسان دانش و توسعه استراتژی‌های داخلی استفاده کنید که تضمین‌کننده مداوم و ابتکاری مدیریت دانش باشد. در پایان، سازمان‌ها برای ارائه خدمات به کارکنان خود وجود دارند. انتظار می‌رود که این امر به روشی مقرون‌به‌صرفه و پاسخگو محقق شود. فرآیندهای مدیریت دانش ابزاری برای تأثیرگذاری بر عملکرد و پاسخگویی سازمان‌ها در قبال کارکنان سازمان است.

S5 Box

Login