صفحه اصلی

English

“پیشرو در مدیریت هوشمند،نادین پویا و پرتحرک”

استفاده آسان ، یکپارچه سازی فرآیندها ، افزایش کارائی ، کاهش هزینه  

 

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به فرآیندی که هدف آن کاهش آثار زیان آور یک فعالیت از طریق اقدام آگاهانه برای پیش بینی حوادث ناخواسته است می‌باشد گفته می‌شود. به عبارت دیگر مدیریت ریسک به فرایند شناسایی، تحلیل و پاسخ به عوامل خطرساز گفته می‌شود که در طول عمر یک پروژه، فرآیند، هدف یا ... ممکن است رخ بدهند. اگر مدیریت ریسک به‌درستی انجام شود می‌تواند با کنترل وقایع آینده، از خطرات احتمالی پیش‌گیری کند. سیستم‌های مدیریت ریسک علاوه بر شناسایی ریسک‌ها و تعیین کیفیت‌شان، می‌توانند تأثیرات ناشی از آن را نیز پیش‌بینی کنند. پذیرش یا عدم پذیرش ریسک معمولا به سطح تاب‌آوری بستگی دارد.

 

نرم افزار مدیریت درخواست

 

مدیریت درخواست

هر کسب و کار و سازمانی در دنیای امروز با انبوهی از درخواست‌های مختلف روبروست. گاه این درخواست‌ها از سوی پرسنل درون سازمان برای یکدیگر ایجاد می گردند و گاه از طرف مشتریان برای واحد‌های مختلف سازمان. از رویی دیگر، با توجه به نوع فعالیت هر سازمان، این درخواست‌ها می توانند در زمینه‌های مختلفی نظیر پشتیبانی آنلاین، شکایات، انتقادات و پیشنهادات، درخواست‌های مشاوره و مواردی از این دست ظاهر گردند. طبیعی است که در یک زمان کوتاه، حجم این درخواست‌ها به قدری با افزایش روبرو خواهد شد که مدیریت آن‌ها به کاری دشوار برای مدیران سازمان و پرسنل تبدیل خواهد گشت.

نرم افزار مدیریت دانش

 

مدیریت دانش

مدیریت دانش به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، این دانش ها در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل مجموعه ای از استراتژی ها و راهکارها برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری دانش در سازمان می‌باشد. به عبارت دیگر مدیریت دانش ارتقاء یک رویکرد جامع برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری یک سرمایه اطلاعاتی سازمان است. این سرمایه اطلاعاتی ممکن است، داده‌ها، اسناد، خط مشی و رویه‌ها باشد.

 

مدیریت دانش در حال حاضر جزء صریح ایزو ۹۰۰۱ است. این بند سازمان را وادار می‌کند برای انطباق با استاندارد از رویکردها و تکنیک‌های مدیریت دانش استفاده کند. در بند ۷-۱-۶ از دانش سازمانی به عنوان یکی از مهمترین منابع سازمان نام برده شده و سازمان شما برای اینکه محصولات و خدمات خود را به گردش در بیاورد باید قابلیت مدیریت دانش سازمانی را داشته باشید.


بند ۶٫۱٫۷ استاندارد با عنوان دانش سازمانی بیان می‌کند:
سازمان باید دانش مورد نیاز برای اجرای فرایندهای کاری و انطباق کیفی محصولات و خدمات خود را تعیین کند.این دانش باید نگهداری شده و به میزان لازم در دسترس قرار گیرد. زمانی که نیازهای سازمان و یا روندهای بیرونی دچار تغییر می‌شوند، سازمان باید وضعیت فعلی دانش خود را در نظر گرفته و نحوه کسب یا دستیابی به هرگونه دانش اضافی جدید و یا به‌روز رسانی دانش موجود را مشخص نماید.

یادداشت ۱: دانش سازمانی دانشی است که مختص سازمان است و بر اساس تجربه کردن به دست می‌آید. در اصل، اطلاعاتی است که برای دستیابی به اهداف سازمانی، در عمل استفاده شده و بین افراد به اشتراک گذاشته می‌شود.

یادداشت ۲: دانش سازمانی می تواند بر اساس منابع زیر باشد:

منابع داخلی مانند مالکیت فکری، دانش حاصل از تجربه، درس آموخته های ناشی از موفقیت یا شکست در پروژه‌ها، کسب و به اشتراک گذاری دانش و تجربه مستند نشده، نتایج حاصل از بهبود فرایندها، محصولات و خدمات.
منابع خارجی مانند استانداردها، دانشگاه، کنفرانس‌ها، جمع آوری دانش از مشتریان یا تامین کنندگان دانش بیرونی.

راه حل برای پوشش بند دانش سازمانی ایزو 9001
این راه حل به شما کمک می‌کند تا برای ممیزی ایرو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ آماده شوید و شواهد لازم را به ممیزین ارائه دهید.
شواهدی را که می‌بایست آماده کنید عبارتند از:

  • لیست حوزه‌های دانش مورد نیاز مبتنی بر فرایندهای کسب و کار
  • وجود رویه‌ای برای نگهداری و دسترسی به این دانش‌ها
  • داشتن برنامه‌ای برای برطرف‌کردن شکاف‌ حوزه‌های بحرانی دانش
  • وجود نظامی برای بدست آوردن یا کسب هر گونه دانش جدید
  • ردیابی، شناسایی و مدیریت متوازن منابع دانش داخلی و خارجی
  • وجود نظامی موثر برای مدیریت درس آموخته‌های کاری

S5 Box

Login