پیشخوان

“پیشرو در مدیریت هوشمند،نادین پویا و پرتحرک”

استفاده آسان ، یکپارچه سازی فرآیندها ، افزایش کارائی ، کاهش هزینه  

مزایای ERP دریک نگاه 

  1. تجمیع فرآیندها و داده ها در یک سیستم 
  2. پوشش تمام فرآیندهای سازمان
  3. کاهش هزینه های انبار
  4. کاهش هزینه سفارش ها
  5. کاهش هزینه تولید
  6. کاهش هزینه عملیات مالی
  7. کاهش هزینه حمل و نقل
  8. کاهش حجم  سرمایه گذاری
  9. کاهش هزینه های ناشی از توقف خط تولید
  10. کاهش هزینه خطاهای ناشی از هماهنگی ضعیف بین واحدها
  11. کاهش زمان تکمیل و نهایی کردن محصول
  12. افزایش شفافیت و ردگیری فرآیندهای تولید برای مشتری
  13. افزایش قابلیت متناسب سازی برای مشتری
  14. افزایش رضایت مندی مشتری از سفارش تا دریافت محصول
  15. افزایش فروش و در نهایت رشد و بالندگی سازمان
نرم افزار مدیریت دانش

مدیریت دانش

 مدیریت دانش به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، این دانش ها در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل مجموعه ای از استراتژی ها و راهکارها برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری دانش در سازمان می‌باشد.
به عبارت دیگر مدیریت دانش ارتقاء یک رویکرد جامع برای شناسایی، اکتساب، توسعه، اشتراک گذاری، بهره گیری و نگهداری یک سرمایه اطلاعاتی سازمان است. این سرمایه اطلاعاتی ممکن است، داده‌ها، اسناد، خط مشی و رویه‌ها باشد.

مدیریت ریسک

جهان پر‌تلاطم امروزی شرایط ناپایداری را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بوجود آورده است. این شرایط سبب می‌شود تا سازمان‌ها علاوه بر آنکه نیازمند انعطاف‌پذیری بیشتری باشند در معرض مخاطرات فراوانی نیز قرار گیرند. این مخاطرات حسب نوع و تاثیرات آن می‌تواند در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، سازمان را با مشکلاتی مواج کند. گاهی این مشکلات می تواند به اندازه ای بزرگ باشد که بنیان سازمان را به خطر بیاندازد.
امروزه مدیران به مبحث مدیریت ریسک به عنوان یکی از مهمترین ملزومات مدیریت استراتژیک سازمان خود می‌نگرند.
 
Taking BMX Bikes To
New Levels

داشبورد مدیریتی

در اقتصاد چالشی و تجارت پرتلاطم عصر حاضر سازمان‌ها در تلاشند برای رسیدن به اهداف خود در تدوین استراتژی صحیح، فعالیت‌های پرثمر و موثر و مشتری‌مداری، گوی سبقت را از دیگران بربایند و نکته مهم و حیاتی برای مدیران، توانایی تصمیم‌گیری سریع بر مبنای اطلاعات جامع و صحیح است. سامانه داشبورد مدیریت مجموعه انبوهی از تحلیل‌های مربوط به فرآیند مدیریتی را در زمینه‌های مورد نیاز به افراد مربوط ارایه می‌دهد.
 
 

گسترش فزاینده فناوری اطلاعات در سازمان، حرکت به سوی داشتن زیرساخت‌های توانمند فناوری اطلاعات از جمله سیستم‌های اطلاعاتی از چالش‌های استراتژیک سازمان‌هاست. مدیران به منظور ...

 با گسترش فزاینده فناوری اطلاعات در سازمان، حرکت به سوی داشتن زیرساخت‌های توانمند فناوری اطلاعات از جمله سیستم‌های اطلاعاتی از چالش‌های استراتژیک سازمان‌هاست. مدیران به منظور اجرای ماموریت سازمان و حرکت در مسیر آرمان‌های آن حداقل به ابزاری که نمایانگر ابعاد مختلف عملکرد سازمان است، نیاز دارند. یک قانون مدیریت می‌گوید: «اگر اندازه‌گیری نکنید، نمی‌توانید کنترل کنید؛ اگر کنترل نکنید، نمی‌توانید مدیریت کنید؛ و اگر مدیریت نکنید، نمی‌توانید پیشرفت کنید.» بنابراین می‌توان اذعان داشت که مدیریت مناسب آنچه که قابل مشاهده و دیدن نیست، امکان‌پذیر نيست. به همین دلیل موضوع داشبوردهای مدیریت سازمانی ضرورت می‌یابد.

تعریف داشبورد سازمانی
در اقتصاد چالشی و تجارت پرتلاطم عصر حاضر سازمان‌ها در تلاشند برای رسیدن به اهداف خود در تدوین استراتژی صحیح، فعالیت‌های پرثمر و موثر و مشتری‌مداری، گوی سبقت را از دیگران بربایند و نکته مهم و حیاتی برای مدیران، توانایی تصمیم‌گیری سریع بر مبنای اطلاعات جامع و صحیح است. برای رسیدن به چنین هدفی، تعداد زیادی از سازمان‌ها به پیاده‌سازی سیستم داشبورد مدیریت (Dashboard Management System) روی آورده‌اند. سامانه داشبورد مدیریت مفهومی جدید در مدیریت اطلاعات با ارایه ابزار دیداری داده‌های حیاتی است که مجموعه انبوهی از تحلیل‌های مربوط به فرآیند مدیریتی را در زمینه‌های مورد نیاز به افراد مربوط ارایه می‌دهد. کاربرد اصلی سامانه داشبورد مدیریت صرفا‌ گزارش‌دهی و گزارش‌گیری نیست، بلکه وظیفه اصلی آن ارایه اطلاعات بهنگام شده پویا به افراد ذی‌صلاح برای مدیریت دانش، تصمیم‌گیری دقیق و واکنش سریع به تغییرات است.
امروزه فناوری داشبورد سازمانی به‌گونه‌ای است که می‌تواند در سطوح مختلف سازمانی با دسترسی‌های معین استقرار یابد و به این منظورداشبوردهای مختلف تعریف شده‌اند که هدف نهایی تمامی آنها ارایه سریع و بهنگام اطلاعات به مدیران و کارکنان سطوح مختلف سازمان برای آگاهی از شرایط متغییر و اتخاذ تصمیم‌های صحیح با توجه به آن شرایط است.
داشبورد به مدیران این امکان را می‌دهد تا با تعریف، نظارت و تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت‌ها، نمایان‌سازی تمامی فعالیت‌های سازمان و ایجاد یک محیط نمایش مشترک بین اهداف و فعالیت‌ها برای تصمیم‌سازی درست و کارآمد اقدام كنند.
به زبان ساده داشبورد مدیریت یک واسط کامپیوتری غنی با نمودارها، گزارش‌ها، شاخص‌های دیداری و مکانیزم اخطار است که در یک نرم‌افزار پویا و اطلاعاتی مربوط یکپارچه شده‌اند و برای تمامی کارکنان سازمان و مدیران ارشد آن روشی ساده برای دسترسی به داده‌های به‌روز سازمان است تا از کسب اهداف و مطلع شدن از مشکلات بالقوه و واقعی را فراهم کند.
بر اساس پیش‌بینی موسسه معتبر گارتنر، تا سال 2012 بیش از 40 درصد از بودجه فناوری اطلاعات سازمان‌ها به سامانه داشبورد مدیریت یا هوشمندی تجاری تخصیص داده خواهد شد.                                              

چرا مدیران باید از سامانه داشبورد مدیریتی استفاده کنند؟
یکی از مباحثی که در حوزه مدیریتی مطرح است، مشغله زیاد مدیران است؛ همچنین بسیاری از مدیران، زمان زیادی از روز را خارج از محل کارشان سپری می‌کنند. این امر موجب عدم مدیریت یکنواخت ایشان بر تمامی سطوح و بخش‌های سازمان می‌شود. بنابراین در اختیار قرار گرفتن اطلاعات پالایش شده از عملکرد زیرمجموعه‌ها که مرور آنها وقت چندانی نگیرد و در عین حال گزارشی کامل، جامع و بهنگام شده از عملکرد بخش‌های مختلف سازمان، شرکت یا موسسه‌ای را نشان دهد، ضروری به‌ نظر می‌آید. تنوع و كثرت اطلاعات سبب شده تا بسیاری از مدیران سازمان‌های بزرگ از اتفاقات صورت گرفته در سازمان خود اطلاع دقیقی نداشته باشند. محدودیت‌های زمانی و فیزیكی موجب شده‌است تا این اطلاعات بیشتر به‌صورت نادقیق و كلی در اختیار مدیران قرارگیرد.
مدیران سازمان با بهره‌گیری از سامانه داشبورد مدیریت، به جای اتلاف وقت برای خواندن محتوای گزارش‌های پیچیده و بعضا‌ غیرقابل درک و استخراج اطلاعات مورد نیاز از میان آنها، زمان خود را به تصمیم‌گیری‌های صحیح و روشن‌تر اختصاص می‌دهند و از مزیت رقابتی خود که همان واکنش سریع نسبت به شرایط و تغییرات است، استفاده می‌کنند. به این ترتیب مدیران قادرند دلایل ریشه‌ای رخدادها را با دقت و سرعت بیابند و از اثربخشی تصمیم‌گیری‌ها و راهکارهای انجام شده اطمینان حاصل كنند.
بخش زيادي از مديران از داشبورد براي پيگيري مقياس‌هاي غير مالي که در کارايي سيستم‌شان نقش دارند، استفاده مي‌کنند؛ مقياس‌هايي چون تعداد افراد حاضر در شرکت، درجه رضايت مشتري و ميزان غيبت کارمندان. اين مقياس‌ها قطعا‌ در معيارهاي اندازه‌گيري مالي چون مقايسه بودجه پيش‌بيني شده به هزينه واقعي، ميزان کارايي فروش و سوددهي کسب و کار تاثير مستقيم خواهند داشت. برای اطمینان از همسویی تصمیمات روزمره سازمانی با استراتژی‌ها در تمامی سطوح سازمان، مدیران باید قادر باشند مسایل را از ارتفاع‌های گوناگون و دقت متفاوت مشاهده کنند. سامانه داشبورد مدیریت امکان نمایش اطلاعات قابل تعقیب را برای مدیر فراهم می‌کند؛ یعنی ابتدا شاخص‌ها به‌صورت کلان نمایش داده می‌شود. ممکن است مدیر پس از مشاهده وضعیت نامطلوب در هریک از شاخص‌ها برای تحلیل بیشتر به جست‌وجوی علت بپردازد. هر شاخص، خود داراي چندين سطح زيرشاخص (يا نشانگر) است که شاخص اصلي از روي آنها محاسبه مي‌شود. با مشاهده سلسله مراتبی زيرشاخص‌هاي يک شاخص مي‌توان فهميد که علت نامطلوب بودن يک شاخص کدام‌يک از زيرشاخص‌هاست. به عبارت ديگر به کاربر اين امکان داده مي‌شود تا شاخص مورد نظر خود را در سطح جزيي‌تر در سازمان بررسي كند.
امروزه بیشتر از همیشه مدیران زیرک برای مشاهده وضعیت شاخص‌های عملکرد و دیگر ارقام موجود در شرکت‌شان از داشبوردهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

الزامات ایجاد داشبورد
همان‌گونه که اشاره شد داشبوردهاي مدیریتی سیستم‌های نرم‌افزاری نوینی هستند که به سازمان‌ها در جهت غني‏سازي اهداف با استفاده از اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها كمك مي‏كند. داشبورد به مديران امكان مي‏دهد تا با تعريف، نظارت و تحليل شاخص‌هاي كليدي عملكرد در ايجاد تراز بين اهداف و فعاليت‏ها، نمايان‏سازي تمامي فعاليت‏هاي سازمان و ايجاد يك محيط نمايش مشترك بين اهداف و فعاليت‏ها براي تصميم‌سازي درست و كارآمد اقدام كنند. بنابراین برای ایجاد داشبورد مدیریتی در یک سازمان یا دستگاه دولتی یا غیردولتی باید حداقل الزامات نرم‌افزاری، آموزشی و سخت‌افزاری مهیا گردد.

الف- الزامات نرم‌افزاری داشبورد
زمانی داشبورد یک واسط کامپیوتری غنی با نمودار، گزارش‌ها، شاخص‌های دیداری و مکانیزم اخطار است که در یک نرم‌افزار پویا و اطلاعاتی مربوط یکپارچه شده باشد. بنابراین سامانه داشبورد مدیریتی یک وزارتخانه باید حداقل امکانات زیر را داشته باشد.
1. امکان مدیریت اطلاعات پایه
2. امكان مديريت متغيرهاي سازماني
3. امكان مديريت تعريف شاخص‌هاي ملي و بين‌المللي
4. امكان مقايسه سازمان‌ها بر اساس شاخص‌هاي تعريف‌شده
5. امكان جمع‌آوري اطلاعات خام سازمان‌ها براساس ساختار مشخص
6. امكان جمع‌آوري اطلاعات به صورت غير برخط
7. امكان تعريف تواتر زماني متفاوت و غير الگو

ب- الزامات آموزشی داشبورد
براي پايش موضوعات جالب شاخص تعريف مي‌شود. شاخص‌ها، معيارهاي اندازه‌گيري هستند كه به منظور تعيين وضعيت سازمان در دستيابي به اهداف و انعكاس عملكرد راهبردي سازمان استفاده مي‌شوند. فعاليت مراقبت و بازبيني شاخص‌ها هميشه به عنوان يك موضوع مهم در مراقبت از فعاليت‌هاي سازمان مطرح بوده است. شاخص‌ها اغلب به عنوان يك ارزش، استفاده و از طريق روش‌هاي ارزيابي عملكرد به راهبردهاي سازمان متصل مي‌شود. شاخص‌ها براي اندازه‌گيري فعاليت‌هاي كيفي از قبيل ميزان سودمندي، نقش رهبري در توسعه سازمان، اشتغال، خدمات و رضايت با مشكل مواجه هستند. در اين‌گونه موارد بايد ابتدا به كمي كردن مقولات كيفي اقدام كرد.

لذا براي تعريف شاخص‌ها بايد مراحل زيرا را طي كنيد:
1- مشخص كردن حوزه‌هاي ماموريتي
2- بررسي وظايف و زير ماموريت‌ها
3- تعيين شاخص‌ها
4- تعيين متغيرهاي ثبتي
5- تعيين وزن‌ها و فرمول‌ها و قياس پذير كردن شاخص‌ها
6- بررسي كفايت شاخص‌ها (عملكرد – وضعيت) (جامع – مانع ) ( ايجاد رفتار مناسب) (كارايي – اثربخشي)
7- تكميل شناسنامه متغيرهاي ثبتي و شاخص‌ها (تعاريف استاندارد و رسمي)
8- جمع‌آوري اطلاعات و تست شاخص‌ها و اصلاح و تكميل آنها
9- كنترل كيفيت اطلاعات و كيفيت شاخص‌ها
10- تصويب و اعتباردهي به شاخص‌ها

همچنين در اين بخش مباحث ديگري مطرح است كه همه اينها احتياج به آموزش دارد تا بتوان يك داشبورد مديريتي مناسب براي سازمان داشته باشيم.

ج- الزامات سخت‌افزاری داشبورد
ظرفيت سخت‌افزار مورد نياز براي داشبورد یک دستگاه دولتی به عوامل متعددي بستگي دارد. از جمله پريودهاي زماني دريافت و محاسبه اطلاعات، تعداد متغيرها و شاخص‌هاي تعريف شده، تعداد بهره‌برداران از سامانه و عوامل ديگر؛ افزايش بيش از حد هر يك از آنها باعث افزايش نياز به ظرفيت سخت‌افزار مورد استفاده مي‌شود لذا در اینجا حداقل سخت‌افزار مورد نیاز ارایه می شود. از جمله الزامات سخت‌افزاری می‌توان به الزامات ارتباطی و ارتباطات برون سازمانی اشاره کرد.
داشبوردهاي سازمانی را می توان به شش دسته کلی تقسیم نمود.
داشبوردهاي عملکرد شرکت : داشبوردهاي عملکرد شرکت ، داده هاي بخش ها و دپارتمان هاي مختلف سازمان ، عملکردهاي فروش و ... را در برمی گیرد، تا دیدي جامع ( kpi ) می کند و تحلیل هاي مالی، شاخص هاي حیاتی از عملکرد سازمان را ارائه دهد. ازین رو معمولا براي مدیران ارشد، کاربرد بیشتري دارد.
داشبوردهاي دپارتمانی : مدیران دپارتمان هاي سازمان و مدیران عملیاتی نیازمند داشبو ردي هستند که مقیا س هاي عملکردي مربوط به آنها را نمایش دهد . بدین منظور از داشبورده اي مختص به دپارتمان خود بهره می گیرند. براي مثال مدیر فروش با بهره گیري از د اشبورد مربوط به دپارتمان فروش می تواند از فروش واحد در مقایسه با سال پیش، تعداد مشتریان اضافه شده و از دست داده و... مطلع شود. بنابراین بیش از 50 درصد افراد سازمان بیشتر به داشبوردهاي دپارتمانی به عنوان داشبوردي که در سطوح مختلف سازمان استقرار یافته است، دسترسی دارند.
داشبوردهاي مشاهده فعالیت – فر آیند : داشبوردهاي مشاهده فعالیت - فر آیند، براي مشاهده فرآیندهاي خاص سازمان یا فعالیت هاي گسترده مانند امنیت ملی ، کنترل بیماري و ... استفاده می شوند. این نوع داشبوردها با بهره گیري از تجهیزات دیداري و تحلیلی به وقوع مشکلی پیش از اتفاق آن پی می برند و سعی در کاهش خسارات احتمالی می کنند.
این د اشبوردها را به گونه هاي مختلف می توان تقسیم کرد که در زیر به چند نمونه از داشبوردهاي مشاهده فر آیند اشاره می شود.
۱-داشبورد مشاهده تقلبات : براي شرکت هاي داراي کارت اعتباري و مؤسسه هاي مالی.
۲ داشبورد مشاهده فرآیند تولید : مورد استفاده کارخانه ها، پالایشگاه و معادن براي مشاهده فرآیندهاي حیاتی و پیچیده صنعتی.
۳-داشبورد مشاهده انبار- توزیع : مورد استفاده مراکز توزیع و انبار براي مشاهده موجودي واقعی، موجودي درج شده، فضاي تخصیص داده شده و ....
۴- داشبورد مشاهده بازار مالی : مشاهده شرایط بازار، شاخص هاي اقتصادي و ...
۵-داشبوردهاي برنامه خاص : در این داشبوردها مقیاس هاي خاص مورد نیاز برنامه مورد نظر مطرح می شود که غالبا واسط ترجیحی کاربران به شمار می رود.
۶-داشبورد مشتري : براي استفاده مشتري از سازمان طراحی می شود و مقیاس هاي مربوط به مشتري سازمان را ارائه می دهد.
۷- داشبورد عرضه کننده : این گونه داشبورد به عرضه کنندگان، امکان مشارکت و قرار گرفتن در یک سطح اطلاعات مربوط
به سازمان را می دهد و هر عرضه کننده می تواند عملکردش را در برابر د یگران ارزیابی کند. از این رو می توان گفت که این گونه داشبوردها یک ارزش افزوده اثربخش بر روابط عرضه کنندگان ایجاد می کنند.
۸ داشبورد مشاهده ترافیک،
۹ داشبورد مشاهده آب و هوا.

چشم انداز

چشم انداز شرکت توسعه نرم افزار ها و راهکار های تخصصی حوزه صنعت و خدمات، و کسب سهم عمده بازار در حوزه سیستم های سفارشی و تخصصی صنعتی است.

اهداف و ماموریت

تامین رضایت مشتریان بر مبنای کیفیت محصول ارائه شده و حسن عمل به تعهدات

سوق دادن شرکت ها، سازمان ها و صنایع داخلی به استفاده از فناوری های جدید، در جهت افزایش قابلیت های سازمان ها در ابعاد چابکی و پایداری

ارائه دیدگاه های یکپارچه در عرصه فناوری اطلاعات در صنایع

افزایش و بروزرسانی مداوم دانش تخصصی پرسنل

مزیت های رقابتی

برخورداری از استاندارد های جهانی و قابل رقابت با محصولات تراز اول جهانی

مالکیت 100% ایرانی

برخورداری از دانش فنی و تخصصی در زمینه فرآیند های تولیدی و صنعتی

استفاده از برترین فناوری روز دنیا

انطباق نرم افزار ها با دستگاه های تلفن همراه هوشمند

امکان اتصال و یکپارچه سازی سیستم با سایر سیستم های اطلاعاتی

چرا نادین؟

مهمترین چالش سازمان ها و صنایع در مقوله استفاده از سیستم های نرم افزاری، عدم تطبیق بسته های نرم افزاری آماده (بست های نرم افزاری تیپ) با فرآیند های درون و بیرون سازمان ها و صنایع است. مهمترین مزیت رقابتی این شرکت برای صنایع ایرانی آن است که برای نخستین بار مدیریت منابع و کارخانجات با استاندارد های جهانی و با بالاترین فناوری روز دنیا به صورت کاملا سفارشی تهیه می گردد.
 

سیستمهای تخصصی نادین

  • طراحی و پیاده سازی سیستم های سفارشی برنامه ریزی تولید (MPS / Master Production schedule)
  • توقفات و محاسبات ظرفیت ماشین و گلو گاه های تولید
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های سفارشی برنامه ریزی مواد (Material Requirement Planning)
  • محاسبه ذخیره احتیاطی،زمان و مقدار بهینه سفارش، نقطه سفارش و ...
  • ثبت سفارش خودکار کالا برای واحد بازرگانی
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های تولید
    • گزارشات بالانس
    • گزارشات کنترل مصرف
    • گزارشات تغذیه خط
    • کنترل فرآیند و گزارشات ضایعات (PPM و ...)
    • گزارشات راندمان تولید (ماشین، ایستگاه، نیروی انسانی)
  • ردیابی محصول و مواد در خط تولید
  • امکان استفاده از بارکد و RFID  در ردیابی محصول

S5 Box

Login

Register